Strzegom: Projekt aktywizujący wiedzę
Data publikacji: 2017-07-24, Data modyfikacji: 2017-08-29
W latach szkolnych 2016/2017 i 2017/2018 gmina Strzegom realizuje projekt w ramach środków pochodzących z Unii Europejskiej, mający na celu podniesienie efektywności kształcenia w zakresie przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w szkołach gminy Strzegom.
W skład szkół objętych projektem wchodzą: PSP w Jaroszowie, PSP nr 3 w Strzegomiu, PSP w Olszanach, PSP w Goczałkowie, Gimnazjum w Jaroszowie, Gimnazjum nr 1 w Strzegomiu, Gimnazjum w Goczałkowie. Placówki zgodnie z harmonogramami realizują zajęcia wyrównawcze i rozwijające z przedmiotów przyrodniczych i matematyki.
„Powstałe w ramach projektu pracownie matematyczne i przyrodnicze wyposażono w sprzęt multimedialny, m.in.: laptopy, tablice interaktywne wraz z projektorami, mobilne szafy do ładowania, które jednocześnie mogą zasilić 16 laptopów. Zakupiono również wiele pomocy dydaktycznych w tym: mikroskopy cyfrowe, preparaty mikroskopowe oprogramowania do tablic interaktywnych, globusy, gry dydaktyczne, modele serca i skóry człowieka, szkielet człowieka, model budowy anatomicznej człowieka różne zestawy matematyczne i dydaktyczne, zestawy do nauki ułamków, przezroczyste modele brył, lornetki, lupy i wiele innych” wylicza Anna Góralska, zastępca naczelnika Wydziału Oświaty Urzędu Miejskiego w Strzegomiu.
Dzięki otrzymanym pomocom, zajęcia w ramach projektu stały się dla uczestników ciekawsze. Korzystanie z nowoczesnych mikroskopów jest dla dzieci szczególną atrakcją. W ramach zajęć przyrodniczych uczniowie obserwują gotowe preparaty mikroskopowe, jak i wykonują również samodzielnie preparaty. Nowy sprzęt stał się inspiracją wielu pomysłów. Nie lada atrakcją na zajęciach przyrodniczych okazały się również pomoce z zakresu geografii. Podświetlony model Ziemi oraz Tellurium z ręcznym sterowaniem pozwoliły lepiej zrozumieć skutki obrotów Ziemi.
Poprzez wykonywanie ćwiczeń i doświadczeń eksperymentalnych uczniowie zostali zaktywizowani do wykorzystywania swojej wiedzy w praktycznym działaniu. Wzrosła również aktywność uczniów na zajęciach oraz ich zainteresowanie omawianymi problemami.
informator-lokalny.pl, Źródło artykułu: Serwis Samorządowy PAP